dilluns, 22 de gener del 2007

Misèria infantil


Delhi, canteres de granit. 800 menors de 15 anys hi traballen sense protecció de cap mena.

Mandsur. Canteres de pissarra. La ciutat de les viudes, així es diu perquè cap home arriba a viure més de 40 anys a causa de la Silicosis i la Tuberculosis pulmonar.

Jipur i Surat (Índia). 65.000 nens hi tallen i hi poleixen pedres precioses. 100 hores de feina a la setmana cada nen. S'hi tallen el 65% del diamants extrets al món sencer. Dormen on treballen

Fàbriques de maons al Pakistan. Nens oprimits pels deutes treballen des de les 4 del matí fins les 10 de la nit, 6 dies per setmana. El divendres les nenes han de fer servir el dia de descans per fer les feines de la llar que no han pogut fer durant la setmana.

La industria que fa servir més nens, avui per avui, és la tèxtil. Fàbriques d'alfombres a la Índia, el Pakistan, i el Nepal. Nenes lligades al teler, que son violades quan arriben als 6 o 7 anys pels deutes familiars. Colpejades i multades si s'adomen, pateixen l'eliminació del menjar com a càstig. Ajupides al teler, les postures asimètriques els hi deforma el cos, comprimint-les les vísceres, i manipulant la columna vertebral i les extremitats, degut a la seva curta edat. S'enverinen per tints i productes químics.

Tallers de joguines al sudest asiàtic, nens obrers metalúrjics de Wazanpur, nens desaiguadors a Bangladesh.

Oil kids a Karachi (nens que netejen els tancs i la bodega dels grans petrolers).

Nens fabricants de vidre de Firozabar (Índia), en tallers entre 40 i 45 graus de temperatura.

Nens fabricants de llumins i productes pirotècnics de 3 anys d'edat a Savaski (Índia), entre vapors sufocants d'àcids i risc d'explosió. Amputacions.

Nens submarinistes al sud-est asiàtic a sou de les indústries conversants (que són presons, ja que hi estan tancats).

Nens servents a tot el tercer món. Nens escombriaires a Lagos, La Paz, Ciutat de Guatemala, Calcuta, Accra, Dakar, Jakarta i sobretot Manila.

Famèlics (per a que pesin poc), nens esclaus genets de dromedaris de 6 anys d'edat del Golf Pèrsic son sotmesos a fuetecs o descàrregues elèctriques abans de les curses.

Eliminació de les nenes a Índia, Xina, Bangladesh, Indonèsia i Pakistan. Nenes mutilades als seus òrgans sexuals a Egipte, Etiopia, Nigeria, etc...

Europa: un milió de nens treballadors a Turquia, nens que viuen a les clavegueres de Bucarest o Sant Petersburg.


EEUU: nens llatinoamericans traballant a USA en el comerç, la alimentació, els serveis i sobretot a l'agricultura i les plantacions (es calculen 5 milions i mig de nens treballant il·legalment als estats units).

Nens que viuen al carrer a tota llatinoamèrica (excepte a Cuba).

Nens esclaus de Mauritania, Sudan, Myanmar: es compren i es venen. Tallers de suor (oficines de lloguer de nens esclaus) de Tailandia i Filipines. Nens rodamons a tot el món (també a Catalunya).

Bebès robats d'hospitals per a adopcions. Nenes venudes per a la prostitució que agafen la SIDA abans dels 10 anys. Mercat d'òrgans infantils. Falses adopcions, segrestos.

A Iràn les joves o adolescents condemnades a mort per la Justícia Islàmica han de ser violades pel personal de la presó per a impedir-les l'accés al paradís que l'Alcorà promet a les verges. Els "guardes de la revolució" organitzen sortejos per a designar el violador. La violació es disfressa de matrimoni temporal, procediment vigent entre els xiítes, i després de l'execució s'envia un certificat de matrimoni a la família.

*Dades extretes del llibre Els nens esclaus de Martín Monestier. (Alianza Editorial 1999, Madrid). Des d'aquí us animo a llegir-lo.

---


Com mola el capitalisme, eh? :D
Sí, és un horror això que alguns països no optin per deixar fotre el que els passi pels collons als burgesos, oi?
Realment, Veneçuela i Cuba, són dos monstres. :( Per què tothom hi és igual, i no hi ha lliure competència? :( :'(

Ho deia irònicament, evidentment.
Quan s'aturarà la burgesia? Quan pararan de vendre'ns un discurs progre, quan hi ha gent morint-se de gana per la seva conseqüència directe??
Fins que el desastre, la misèria i la fam no arribin a l'actual 1r món no es podrà parar? O fins hi tot quan arribi ens sotmetrà, amb unes condicions semblants a les de l'actual 3r món?


Ciutadans, no gireu al cap. El problema hi és i és real. Només amb l'acció directa podrem evitar que, ara sí, la burgesia ens sotmeti.

10 comentaris:

Víctor Clavell Masó ha dit...

Bona entrada Arnau! Molt interessant i a la vegada esgarrifosa.
Acció directa!

LA VIOLENCIA PROLETARIA ES SENYAL D’INTELIGENCIA! ~

Salut!

Anònim ha dit...

M'ha agradat molt el recull, per dir-ho així. El trobo molt impactant i pot ser que algú obri els ulls... Però em toca severament els nassos que parlis tota l'estona de "la burgesia, la burgesia" quan tu no deixes de ser un puto burgès més en aquest maleït planeta. A veure quan perlem clarament: No som proletaris; som uns burgesos acabats. I sí, som nosaltres els que hem de fer la revolució, perquè els proletaris no tenen temps per pensar en aquestes coses, mentre estan explotats dia sí i dia també. Si tu penses, camarada, és perquè has tingut el temps lliure necessari per dedicar-hi temps, i perquè has tingut una educació burgesa i una estabilitat econòmica que fa que puguis tenir ADSL i no hagi d'anar a treballar als catorze anys, deixant els estudis i havent de portar un sou a casa.

Salut germà burgès! Ens veiem a la revolució!

Boig_palauenc ha dit...

Anonymous, n'estàs segur?

Un burgès és aquell qui controla el capital industrial, financer, de transport, etc...
Podríem dir que és aquell qui té una empresa, doncs.

Hi ha burgesos (la petita burgesia) que els costa arribar a final de més; per exemple, un petit empresari que tingui una petita botiga de comestibles.

Però no deixa de ser burgès.

Els proletaris són treballadors assalariats.

On veus tu una incorrecció de termes al text?
No deixaré de ser un maleït proletari per molta pasta que aconsegueixi.

Cert és que la revolució l'han de fer aquells qui tenen més accés als mitjans de comunicació alternatiu, i poden obviar els mitjans de comunicació de masses que manipulen.

Però la revolució també beneficia als proïsmes de classe mitja, recorda-ho. ;)

Anònim ha dit...

I no és el primer món el que controla el capital industrial, financer, de transport, etc.? Ets un burgès simplement perquè has nascut en un país on la immensa majoria de ciutadans som burgesos des que naixem. Tenim una infància burgesa, una adolescència burgesa i esdevenim adults sent burgesos. Compara't amb el Món sencer i no sigui tan curt de mires com per només mirar el que dirigeix l'oficina bancària del teu barri. Som la puta burgesia del planeta. Assumeix-ho. ;) Ni som els miners que Lenin anava a convèncer, ni els treballadors que patien gana per fer una vaga. Som la burgesia rebel del planeta. Parlem com a tal.

Salut!

Boig_palauenc ha dit...

Anonymous, no.
El capital actualment està distribuït de manera desequilibrada; també al primer món. Saps que amb els diners d'alguns Bancs Mundials ningú passaria fam?

Jo no controlo cap activitat que mogui capital.

Que les empreses del meu país, amb l'ajuda del meu govern ho facin, és una cosa, que hi estic en contra, però mai implicarà que jo sigui burgès; com la resta de la gent de classe.

Perquè si no, doncs, abans que es fes la revolució a Rússia, tothom era burgès, també? Oi que no? ;)

http://www.grec.cat/home/cel/dicc.htm

Anònim ha dit...

Em sorprèn com et neteges les mans... N'estàs segur, que no contribueixes gens ni mica al manteniment de l'estàtus quo? Has mirat la roba que portes avui? Has mirat a qui pagues l'ADSL? Has mirat a qui pagues el menjar que menges? ... Burgès, mira com viu la resta del planeta. ^.^

Virdu ha dit...

La veritat es que desgraciadament, o afortunadament, el nostre company anònim té tota la raó, o quasi tota.
Vivim a un món on la burgesia es la imatge general del mon, tenim eixamples propers com la Ciutat de les Arts i les Ciencies de València, o altres events que paralitzen el mon, com potser un Mondial de futbol.
A voltes pense que la meua vida es totalment burgesa, des que ma mare compra qualsevol cosa al Carrefour, ma germanta es menja un Happy Meal al McDollar's, o jo estic a les dos del matí possant un comentari amb la meua calefacció, el meu ordinador i la muea red... Pero sincerament, a voltes també pense que simplement per aixó soc burgés, ho soc, soc burgés, perque estic segur de que qualsevol persona que puga llegir el teu blog no pot viure sense un mòvil, o sense un llit on caure totes les nits... La societat es molt injusta, i com sabreu, l'home està "programat" per a manar, per a dominar, i quant més tenen, més volen, i multinacionals potencien aquesta imatge de poder, diners i USA, sense "cultivar" a la gent del carrer, que fa el que veu a la TV. No crec que a curt plaç la societat puga canviar, però igualment com van inventar la pereta, o la roda, estic segur de que algun dia(si no es carreguen abans el mòn...) la societat es donarà compte de qual es la realitat, i dins de...¿200 anys? viuràn a un mon que faja justicia per igual a tot el mon, i els "revolucionaris" seràn els Feixistes, els capitalistes... Qui sap... com diria un amic meu, el mon i la societat son coses trivials.
Adéu!

Anònim ha dit...

em sembla que hi ha una confusió entre el que és i el que no és burgesia, teniu diferents conceptes.
Virdu, fa 200 anys que els homes pensen que d'aquí a 200 anys el món serà just. Digueu que sóc pessimiste, però el món serà injust fins que no es pugui fer justicia...
No tot qui neix aquí és burgés, no crec que puguem globalitzar les coses de tan gran manera; tenim allò que volem però un burgés no té contractes basura, no traballa tan com d'altres per aconseguir un mateix sou,... No em considero un burgés jo tampoc.

Anònim ha dit...

A part...
Segons tinc entes, sols amb el menjar que els governs emmagatzemen per privar una possible inflació i que acaba fent-se malbé o millorant el nom del Paìs per mitja d'una falsa donació, sols amb aquest menjar el món sencer podria trobar-se sens manca d'aliment.

Anònim ha dit...

la Acció directa que proposes, trencar escaparats, cremar contenidors, i destruir simbols capitalistes,després totes les despeses en arreglar tot, ho pagara només la burguesia, o amb els impostos de tots els ciutadans a peu?

És una solució factible? això no eliminara les desigualitats economiques en el món.