"A la transició les injustícies es van acabar""A la transició el terrorisme d'estat va desaparèixer"
"Les coses van millorar molt durant la transició"
Cites com aquestes són normals.
Molta gent creu, induïda pels grans mitjans de comunicació; que a la transició es va passar d'un estat totalitari i feixista a una democràcia oberta i participativa, respectuosa de la llibertat de tothom.
Avui us parlaré d'uns dels exemples pels quals podem considerar que l'estructura actual és idèntica a la de fa 35 anys.
Em refereixo a l'Audència nacional.
Aquest organisme decideix sobre els crims contra els personatges molt importants de l'estat (com ara el Rei, president de govern...); i sobre crims de molta importància com ara terrorisme, falsificació de moneda...
L'Audiència nacional fou creada el 4 de Gener de 1977.
Si ens preocupem a veure al BOE (Butlletí Oficial de l'Estat) d'aquell dia, veurem que sols hi van haver tres modificacions:
1.-Es dissol el Tribunal d'Ordre Públic franquista.
2.-Es crea un nou jutjat, l'Audiència nacional.
3.-Es transmeten les competències i efectes del Tribunal d'Ordre Públic a l'Audiència nacional.
Com sabreu, el TOP es dedicava bàsicament a "el exterminio de los rojos y indiseables", i era l'òrgan legal (en la legalitat del règim franquista, ja que legitimitat no en podia tenir) encarregat d'imputar i eliminar els enemics del règim.
L'estructura interna, el que fa referència a les competències, propietats i obligacions, del tribunal no va canviar, doncs. Tot i això, podríeu pensar que del TOP a l'Audiència nacional hi va haver algun canvi, i que per tant, no és el mateix: doncs no.
Després del 4 de Gener de 1977, els jutges, els secretaris, els fiscals i tot el funcionariat de l'audiència nacional, eren exactament els mateixos que un mes abans, amb el TOP.
Els mateixos que abans jutjaven els "rojos" ara jutgen els que "atempten contra la llibertat d'expressió i la legitimitat democràtica".
Podríeu pensar, però, que, tot i no canviar els encarregats de la llei, podria haver canviat la llei.
Doncs tampoc. El codi penal, avui en dia, continua sent el de l'any 1973, fet amb el dictador feixista encara viu. La llei d'enjudiciament, sortosament, continua sent la mateixa des de 1888.
Senyors pseudodemòcrates, antics franquistes; no ompliu el cap de la població amb bajanades de règim de llibertat. Abans en deieu rojos i ara en dieu vandàlics? D'acord, però no negueu la farsa de la transició i que ara estem igual que fa 35 anys. Ha canviat la façana, però no l'interior.
3 comentaris:
Simplement cert! Continua escrivint que ho fas molt bé i tens raó en casí tot el que dius ^^
Qui ets, anonymous? xD
Donc un anonymous xD
Publica un comentari a l'entrada