diumenge, 7 de gener del 2007

Les multinacionals terroristes

Camarades, avui m'adreço a vosaltres per parlar-vos de multinacionals.

Les multinacionals, com el propi nom diu, son empreses que s'estenen a diversos països.
Darrere aquest nom, potser bonic i suggerent, s'amaguen alguns dels problemes més importants que patim avui al món a escala internacional. La fam i la misèria al tercer món, la desocupació al primer món...

Per analitzar la culpa de les grans multinacionals en aquest procés hem d'anar enrere: a la revolució industrial.
A Europa començava el capitalisme. La competència feia estralls, però el proletariat europeu no es deixà entabanar. Va lluitar, va causar disturbis, i va aconseguir que els sindicats i els convenis fóssin el pà de cada dia. No van deixar que els empresaris i les grans empreses els retalléssin el salari a favor "de la producció" (fet que comporta les crisis cícliques del capitalisme, però és un altre tema), sino que van lluitar i van aconseguir diverses millores: un empresari no pot expulsar una dona perquè està embarassada, ni contractar un nen petit.

En arribar la globalització, aquestes darres èpoques, les empreses van aprofitar per endur-se les seves factories als països en vies de desenvolupament, buscant sous més baixos. A aquells països no s'havia fet la revolució industrial (de fet la major part de la població encara viu com a Europa fa 500 anys), de manera que tampoc s'havien aconseguit els avenços d'Europa, i s'hi cobren sous ínfims.

Què hi guanyen amb això aquestes empreses explotadores?
-Produeixen a preu de país subdesenvolupat.
-Cobren (als països rics, com el nostre) a preu de país desenvolupat.

I ara tu diràs... "-I a mi què?"
Dons no riguis, ni creguis que això és cosa dels polítics, perquè això a tu t'afecta, i molt.
Si una empresa pot produir barat a la Xina, perquè hauria de voler produir al teu país pijo del primer món?
No els interessem. Ens baixaran els sous tant com puguin (és inherent al lliure mercat), fins que no puguem viure, i aleshores mirareu enrere i direu: "però si jo estava feliç, amb el meu conformisme, els meus pantalons Rams23, la meva samarreta Hilfiger...perquè ara no puc ni menjar?"

CONTRA EL CAPITALISME, CONTRA LA OPRESSIÓ, PER LA DIGNITAT: DIGUES NO A LES MULTINACIONALS!

Algun dretà podrà dir que això és per equilibrar el món, però no ens enganyem, si no aconseguim que allà tinguin uns sous dignes, tant ells com nosaltres estem perduts davant la burgesia.
Algun burgès també dirà que això provocarà una baixada al mateix ritme dels preus, de manera que tindrem el mateix poder adquisitiu. Com s'entén, doncs, que tinguem un IPC de més del 3% avui en dia, quan els ciutadans perdem poder de compra?

Per tot el que he exposat, m'agradaria que les multinacionals estiguéssin com a la foto: engabiades. Que un estat potent, que uns governs incorruptes, puguéssin evitar el tumor que suposen per a la societat aquestes empreses.

NO T'ENGANYIS. EL CAPITALISME SOLS ENRIQUEIX A UNS QUANTS, I NO SEMPRE PODRÀS ANAR PIJO. AVANÇA'T ALS ACONTEIXEMENTS:
LLUITA PER LA REVOLUCIÓ!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Oles arnau!!jeje crek k sta mol be k pugis escriure la teva visio sobre akestes coses... jeje felicitats jejej!!!

Anònim ha dit...

Uolaaa makko!

Doncs... a veure...
Jo tink la matexa opinió, kompartexo aket sentiment i intento viure aket ideal, però és molt komplikat.
Gairebé totes les koses d'avui en dia, de la més necessària a la menys necessària (roba, aliments, electrodomèstics, mobles...) estan produïdes i controlades per les multinacionals.
I llavors jo em pregunto k com ho hem de fer x no alimentar-les amb els nostres diners, ja que la majoria de les vegades la cosa més quotidiana ja prové d'una multinacional.

B, no tink temps x explaiar-me, axí k si puk en un altre moment ja t'eskriure algun altre komentari!

És k déu n'hi do.. és un tema x explaiar-s'hi!! Heheheh! És k és komplikat...

Areeew Arnaaaaaau!
besetss!!!

L. ha dit...

Està el capitalisme corrupte i també està el deute intern (o extrern, ara no ho recordu) que tenen els països rics amb els països pobres... que a sobre d furtar-li al màxim i exprimir-los la sang els hi fan pagar perquè si uns deutes sense sentit.

...


Eis xD M'agrada el teu bloc, si men recordu, mi passaré mes xD

Apa adewwws!

Boig_palauenc ha dit...

Judith, tens tota la raó. Actualment negar-se a les multinacionals és un suïcidi, i per això hem de lluitar.

Hem d'intentar que realment tots siguem iguals i tinguem les mateixes oportunitats de progressar; independentment de si som negres, liles, dones, hermafrodites o hem nascut en una família més rica.

Gràcies Núria i Llegenda per deixar-me un comentari, i crec que estaria bé que us passéssiu sovint, ja que tinc la inteció d'escriure cada dia.